|
SosnowiecFakty na YouTube |
|
|
SosnowiecFakty na twitterze |
|
|
Ks. prof. Włodzimierz Sedlak |
|
|
- Seksowne anioły obrażają katolików. Reklama zakazana

W RPA zakazano emisji reklamy dezodorantu Axe, bo uznano, że jest obraźliwa dla uczuć religijnych katolików. - Problem nie jest w tym, że anioły wykorzystano w celach komercyjnych, ale niedopuszczalne jest to, że pokazano je w sposób, który sugeruje, że rezygnują z niebiańskich cech dla ludzkich pragnień – uzasadnia regulator rynku, który zabronił pokazywania "Fallen Angels" w telewizji.
Komentarz redakcyjny: Sądzą, że reklama "upadłych aniołów", obecna również w mediach w Polsce, jak i reklama mBanku ze św. Krzysztofem, ewidentnie obrażają uczycia religijne katolików, w tym i moje. Naśmiewa się i szydzi z postaci, które są ważne w tej religii. Uważam, że z tego względu ich dalsza emisja powinna być zabroniona!
Piotr Dudała
Redaktor Naczelny serwisu sosnowiecfakty.pl
Z nieba na miasteczko we Włoszech spadają z nieba seksowne anioły. Zwabione zapachem młodego mężczyzny, na jego widok rozstrzaskują swoje aureole o ziemię. Muzyka (trochę kościelna, śpiewana chórem) cichnie, facet w sypialni psika się dezodorantem, a na łóżku kłębią się pióra skrzydlatych piękności. W tle słychać słowa piosenki "Sexy boy" i głos lektora: "Excite, nowy zapach Axe. Nawet anioły spadają".
W RPA uznano, że reklama dezodorantu, który tam sprzedawany jest pod nazwą Lynx, to świętokradztwo. Widzowie skarżyli się, że spot "sugeruje, że posłańcy Boga mogą spaść z nieba wywabieni zapachem kupionym w sklepie" a "anioły owładnięte seksualnym szaleństwem dla mężczyzny są gotowe zrezygnować z Nieba".
Do skarg przychyliła się krajowa organizacja dbająca o standardy reklamowe na rynku - Advertising Standards Authority. Uznała, że reklama obraża uczucia religijne katolików.
"Problem nie jest w tym, że anioły wykorzystano w celach komercyjnych, niedopuszczalne jest to, że pokazano je w sposób, który sugeruje, że rezygnują z niebiańskich cech dla ludzkich pragnień" – orzeczenie cytuje południowoafrykański serwis News24.
ASA nakazała firmie Unilver SA, która sprzedaje dezodoranty Axe, do wycofania kampanii. Firma przeprosiła za kontrowersje, a reklamę umieściła na Facebooku. "Upewniliśmy się, że waga sprawy jest zrozumiała dla naszych aniołów" – tak zaczyna się oświadczenie Unilever RPA. "Mężczyźni, którzy nadal używają Excite Axe w nadziei, że uwiodą anioły, muszą pamiętać, że robią to na własne ryzyko" – brzmi puenta.
W tym roku urzędnicy Advertising Standards Authority ocenzurowali w Wielkiej Brytanii m.in. reklamy perfum Opium YSL za "promowanie narkomanii", kampanię domu mody Miu Miu za "promowanie anoreksji" i reklamy L'Oreal z Julią Roberts i Christy Turlington, bo "użyto w nich za dużo photoshopa".
źródło: am/fac TVN 24, Youtube
Autor: Redakcja | 30/10/2011
Komentarze
#1 |
dnia 01.11.2011 20:49
#2 |
dnia 31.10.2011 18:05
#3 |
dnia 31.10.2011 06:40
#4 |
dnia 31.10.2011 01:03
#5 |
dnia 30.10.2011 21:54
#6 |
dnia 30.10.2011 20:53
#7 |
dnia 30.10.2011 20:51
#8 |
dnia 30.10.2011 20:30
Dodaj komentarz Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?

|
|
Święty Brat Albert Chmielowski |
|
|
Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu |
|
|
Wierszyna - Mała Polska na Syberii |
|
|
Rycerze Kolumba Sosnowiec |
|
|
Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec |
|
|